سیستم لوله کشی PE-Xa هوشمند با اتصالات PPSU

سیستم های لوله کشی تک لایه و سه لایه هوشمند PE-Xa – SMART PEX

سیستمهای لوله کشی تک لایه و سه لایه PE-Xa  یکی از با کیفیت ترین سیستم های لوله کشی جهت استفاده در سیستم آب سرد و گرم مصرفی و سیستمهای گرمایشی می باشد . این لوله ها در حین تولید شبکه ای گشته و نیازی به عملیات بعدی بر روی لوله جهت شبکه ای شدن ندارند . همچنین بعلت وجود پیوند سه گانه کربن – کربن در این محصول لوله تولید شده با این تکنولوژی دارای حافظه حرارتی می باشد .  قابلیت انعطلاف این لوله ها همراه با حافظه حرارتی آنها از قابلیت های منحصربفرد آن می باشند .

ویژگیها :

  • انعطاف پذیری بالا
  • حافظه حرارتی
  • روش نصب سریع بدون نیاز به برق و باطری
  • تنوع انتخاب در لوله برای کاربردهای مختلف

سیستم های لوله کشی پنج لایه PEX/AL/PEX  یا PE-RT/AL/PE-RT

سیستمهای لوله کشی پنج لایه نسل جدید این شرکت دارای جوش آلومینیوم لب به لب و لایه پلیمری ضخیم داخلی می باشد که باعث توانایی بالای لوله در عدم دو پهنی در خم های با زاویه کم می گردد. این نوع لوله از دو لایه چسب ، یک لایه آلومینیوم و دو لایه پلیمر PE-X  یا PE-RT  تشکیل گردیده و دارای قابلیت بالا تحمل فشار و حرارت و عدم انبساط طولی می باشد

ویژگیها :

  • شکل پذیری بالای لوله
  • عدم انبساط طولی
  • روش نصب سریع بدون نیاز به برق و باطری
  • ساختار لوله مقاوم در برابر خمیدگی

نوع مواد اولیه

Polyethylene HD

استاندارد ملی – استاندارد بین المللی

ISIRI 13205 – BS EN ISO 15875

حداکثر فشار کاری

10 بار

ساختار لوله – رنگ لوله

تک لایه (سفید)– سه لایه ( آبی – قرمز)

سایزهای قابل ارائه

16 الی 32 میلیمتر ( قطرخارجی)

ضخامت های قابل ارائه

S 3.2-SDR 7.4

کلاس آتش نشانی

DIN4102-B2

گروه صنعتی وحید از سال 1374 فعالیت خود را با تولید لوله های پلی پروپیلن جهت استفاده در سیستم لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان آغاز نموده است. این گروه در حال حاضر متشکل از سه شرکت تولیدی و بیش از 200 نفر پرسنل می باشد که در بخش های طراحی، نظارت بر نصفب، تولید، کنترل کیفیت و مهندسی فروش مشغول به فعالیت می باشند.

این شرکت از سال 1382 همکاری جدیدی را با شرکت REHAU آلمان جهت ارتقای دانش فنی، طراحی، استفاده از سیستم های تشعشعی گرمایش و سرمایش کفی و سقفی و فروش محصولات این شرکت در ایران را آغاز و تا به حالی پروژه های بسیار بزرگ و صاحب نامی را در کشور به این سیستم ها مجهز نموده است.

این گروه صنعتی با استفاده از بخش تحقیق و توسعه و استفاده از تکنولوژی های بروز تولید در اروپا در دو سال اخیر چهار محصول جدید تولید و عرضه نموده است.

  • سیستم فاضلابی MURI SILENT PIPE

سیستم لوله کشی سه لایه فاضلابی پوش فیت بی صدا با نام تجاری MURI SILENT PIPE را با استفاده از تکنولوژی نانو تولید و جهت استفاده در سیستم فاضلاب خانگی به بازار عرضه نموده است. همچنین این شرکت با تلاش بسیار در سال گذشته موفق به دریافت گواهینامه شرکت FRAUHNOFER آلمان جهت اندازه گیری جذب صدا و گواهینامه کیفیت SKZ آلمان جهت این محصول گردیده است و هم اکنون این محصول به کلیه کشورهای منطقه عرضه می گردد. (مشخصات و اطلاعات فنی این محصول در کاتالوگ جداگانه تهیه شده است.)

  • لوله های هوشمند PE-Xa

محصول جدید دیگر این شرکت، لوله های PE-Xa هوشمند جهت استفاده در سیستم آب شرب مصرفی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی مثل فن کویل و شوفاژ و سیستم گرمایش و سرمایشس کفی می باشد که برای اولین بار در آسیا با تکنولوژی منحصر به فرد اکستروژن و آون مادون قرمز در ایران تولید و از سال 1390 به صورت انبور به بازار تاسیسات ساختمان عرضه می گردد. تولید این نوع لوله ها بریا اولین بار در ایران تحول بزرگی در سیستم های لوله کشی آب شرب و گرمایش و سرمایش در ایران بوجود آورده است.

  • لوله های پنج لایه تلفیقی نسل جدید با جوش لب به لب

جهت تکمیل تولیدات لوله های پلیمری در بخش ساختمان، این شرکت اقدام به تولید نسل جدید لوله های پنج لایه تلفیقی با جوش لب به لب و لایه پلیمری داخلی ضخیم تر نموده است.

  • اتصالات PPSU

در سیستم های لوله کشی پلیمری، همیشه اتصالات مصرفی نقش مهمی از نظر کیفیت و طول عمر سیستم های اجرا شده بازی می کند. این شرکت با مطالعه انواع اتصالات موجود در جهان نسبت به تولید پیشرفته ترین اتصالات PPSU اقدام نموده است که این اتصالات از نظر استحکام و فشار کار و مقاومت شیمیایی دارای مشخصات ممتازی می باشند که در صفحات بعد اطلاعات و مشخصات فنی آن تقدیم خواهد شد.

SMART PEX

لوله های PE-Xa و خواص منحصر به فرد

لوله های PE-Xa با کیفیت ترین لوله های مورد استفاده در صنعت ساختمان جهت استفاده در سیستم های آب سرد و گرم می باشند. لزوم توجه به افزایش طول عمر ساختمان ها با استفاده از مواد ساختمانی سبک و با کیفیت، موجب افزایش مصرف لوله های پلیمری در سالهای اخیر گردیده است. در شکل زیر نحوه تبدیل مولکول اتیلن و فرآیند شبکه شدن و تبدیل آن به پلی اتیلن شبکه ای دیده می شود.

فرآیند تولید این محصول به صورت تولید به روش اکستروژن و با آون مادون قرمز می باشد. در این روش لوله های تولیدی در حین تولید، کراسلینک می شوند و احتیاج به انجام عملیات بعد از تولید جهت کراسلینک نمودن مثل قرار دادن در حمام بخار را ندارند و کلیه لوله های تولیدی پس از خروج از اکسترودر کراسلینک می کردند.

خاصیت منحصر به فرد این نوع لوله ها، داشتن حافظه حرارتی (Termal Memory) می باشد. این خاصیت تنها مختص PE-Xa بوده و سایر انواع دیگر لوله های پکس دارای این خاصیت نمی باشند. علت وجود این خاصیت وجود پیوند C-C در این ماده می باشد.

از خاصیت های دیگر منحصر به فرد این نوع لوله ها، انعطاف پذیری بالای ان در مقایسه با سایر انواع پکس می باشد که به همین جهت در هنگام نصب و استفاده بخصوص در کاربردهایی مثل گرمایش کفی براحتی قابل استفاده می باشند.

این نوع لوله در سه کلاس زیر تولید و عرضه می گیردند:

  • لوله های تک لایه PE-Xa جهت لوله کشی سیستم آب سرد و گرم ساختمان مطابق با کلاس 1 و 2 استاندارد ISO 15875-1
  • لوله های سه لایه PE-Xa با لایه EVOH جهت سیستم گرمایش کفی مطابق با کلاس 4 استاندارد ISO 15875-1
  • لوله های سه لایه PE-Xa با لایه EVOH جهت لوله کشی سیستم های حرارتی و برودتی مطابق با کلاس 5 استاندارد ISO 15875-1

نسل جدید لوله های پنج لایه تلفیقی همراه با اتصالات PPSU

نسل های قدیمی لوله های پنج لایه تلفیقی با جوش های اولتراسونیک Overlap، به دلیل قرار گرفتن لایه آلومینیوم در وسط لوله و ضخامت کم لایه پلیمر داخلی در خم های با زوایای تند و کاربردهایی مثل گرمایش کفی که احتیاج به خم های زیاد و در زوایای مختلف دارند. دائما در خطر دو پهنی و تاشدگی می باشند و در اثر دوپهنی، سطح مقطع لوله از بین رفته و در نتیجه قسمتی از سیستم لوله کشی دچار نقص می گردد.

در نسل جدید این لوله ها لایه پلیمر داخلی بسیار ضخیم تر بوده و نوع جوش از نوع لب به لب به صورت جوش TIG و یا لیزر می باشد. در نتیجه هیچ نوع برآمدگی ناشی از جوش ورق آلومینیوم بر روی سطح خارجی لوله دیده نمی شود. همچنین ضخامت آلومینیوم در این سیستم لوله کشی بسیار ضخیم تر از سیستم های نسل گذشته می باشد و همین ضخامت بیشتر باعث افزایش تحمل فشار هیدرولیکی لوله می گردد.

از مزایای منحصر به فرد لوله های پنج لایه تلفیقی این شرکت، قابلیت اتصال آنها به اتصالات PPSU و برنجی سیستم لوله کشی PE-Xa می باشد که این مطلب باعث انعطاف پذیر شدن انتخاب مصرف کننده در انتخاب هر یک از سیستم های لوله کشی این شرکت و با ترکیبی از آنها می باشد.

لوله های پنج لایه تلفیقی این شرکت همراه با لایه Anti UV عرضه می گردد، که در صورت استفاده در کاربردهای روکار و فضای باز در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید هیچ گونه اشکالی در بلند مدت در لوله های فوق ایجاد نخواهد شد.

 

لوله های پنج لایه تلفیقی نسل جدید با جوش لب به لب و لایه داخلی ضخیم (مشکی)

استاندارد تولید: ISO 21003-2

استاندارد ملی: ISIRI 12753

استاندارد کلاس آتش نشانی: DIN 4102-B2

Do قطر خارجی

(mm)

S ضخامت

(mm)

Di قطر داخلی

(mm)

وزن

(kg/100m)

حجم

(Lit/100m)

نوع بسته بندی

16.2

2.6

11

9.8

9.5

حلقه 100 متری

20

2.9

14.2

15.4

15.8

حلقه 100 متری

25

3.7

17.6

23.6

24.3

حلقه 50 متری

32

4.7

22.6

38.0

40.1

شاخه 4 متری

کویل 50 متری

 لوله های سه لایه PE-Xa مخصوص سیستم حرارتی و برودتی (آبی)

استاندارد تولید: EN ISO 15875

استاندارد ملی: ISIRI 13205

استاندارد محافظت در برابر اکسیژن: DIN 4726

استاندارد کلاس آتش نشانی: DIN 4102-B2

کلاس تولید: Class 5 – 10Bar/S3.2

 

Do قطر خارجی

(mm)

S ضخامت

(mm)

Di قطر داخلی

(mm)

وزن

(kg/100m)

حجم

(Lit/100m)

نوع بسته بندی

16

2.2

11.6

9.8

9.8

حلقه 100 متری

20

2.8

14.4

15.4

15.5

حلقه 100 متری

25

3.5

18

23.6

24.5

حلقه 50 متری

32

4.4

23.2

38.0

40.6

شاخه 4 متری

 لوله های تک لایه PE-Xa مخصوص سیستم آب شرب مصرفی (بیرنگ)

 استاندارد تولید: EN ISO 15875

استاندارد ملی: ISIRI 13205

استاندارد محافظت در برابر اکسیژن: DIN 4726

استاندارد کلاس آتش نشانی: DIN 4102-B2

کلاس تولید: Class 5 – 10Bar/S3.2

 

Do قطر خارجی

(mm)

S ضخامت

(mm)

Di قطر داخلی

(mm)

وزن

(kg/100m)

حجم

(Lit/100m)

نوع بسته بندی

16

2.2

11.6

9.8

9.8

حلقه 100 متری

20

2.8

14.4

15.4

15.5

حلقه 100 متری

25

3.5

18

23.6

24.5

حلقه 50 متری

32

4.4

23.2

38.0

40.6

شاخه 4 متری

 اتصالات PPSU و خواص آن

اتصالات این لوله ها از جنس (POLYPHENYL SULFONE) PPSU بوده که پلیمری بسیار پیشرفته با خواص منحصر به فرد می باشد. این پلیمر منحصر به فرد دارای خواص مکانیکی بالاتر از فلز بوده و بر ای استفاده در سیستم آب آشامیدنی کاملا ایمن و بهداشتی می باشد. استفاده از این نوع اتصالات پلیمری دارای مزایایی از قبیل عدم زنگ زدگی و خوردگی اتصالات در شرایط مرطوب و یا در اثر تماس با سیال مهاجم می باشد.

این پلیمر ترموپلاست و آمورف دارای دمای ذوب 370 درجه سانتیگراد می باشد که این دما تقریبا 150 درجه بالاتر از دمای ذوب کلیه ترموپلاستیک های مورد استفاده در صنعت است و به همین دلیل، اتصالات ساخته شده از این نوع مواد قابلیت استفاده در دماهای بسیار بالا همراه با تحمل فشار را دارد.

نمایی از ساختار مولکولی PPSU

نمایی از پلیمر PPSU

خواص

واحد

مقدار

Tensile Modulus

Mpa

2270

Tensile Strength

Mpa

74

Charpy Impact Strength

Kj/m2

No Break

Charpy Impact Notched

Kj/m2

65

HDT/A

196

C , 10Kg)ºMVR (360

(Cm3/10min)

20

روش اتصال حلقه فشاری (Compression Sleeve)

از مزایای روش اتصال منحصر به فرد این شرکت، امکان استفاده از یک سیستم اتصال جهت لوله های تک لایه، لوله های سه لایه و لوله های پنج لایه تلفیقی می باشد. بنابراین استفاده کننده می تواند بنابر کاربرد خود هر یک از این سیستم ها را انتخاب نماید.

همانطور که در شکل زیر دیده می شود، سیستم اتصال حلقه فشاری دارای 7 لبه آب بندی می باشد که تنها دو لبه آن برای آب بندی کامل اتصال و لوله کافی است و بقیه لبه های آب بندی جهت بالا بردن ضریب اطمینان به کار برده می شود.

اتصالات این سیستم لوله کشی در دو نوع پلیمری از جنس PPSU و برنجی جهت اتصالات رزوه ای می باشد. کلیه اتصالات حلقه پلیمری قابلیت اتصال به سه نوع لوله تک لایه، سه لایه و پنج لایه تلفیقی این شرکت را دارا می باشند.

جدول مشخصات مکانیکی لوله های PEX و پنج لایه تلفیقی گروه صنعتی وحید

مشخصات

واحد

لوله های تک لایه PE-Xa مخصوص سیستم آب شرب

لوله های سه لایه PE-Xa سیستم های حرارتی و برودتی

لوله های پنج لایه تلفیقی PE-Xa با جوش لب به لب لیزر

رنگ

سفید

آبی

مشکی

مواد اولیه

PE-Xa

PE-Xa با لایه محافظ اکسیژن

PE/AL/PEX

استحکام ضربه های Notched در دمای 20ºC

 

بدون شکست

بدون شکست

بدون شکست

استحکام ضربه های Notched در دمای -20ºC

 

بدون شکست

بدون شکست

بدون شکست

میانگین ضریب انبساط طولی وقتیکه از ساپورت آهنی استفاده شود (سایز 32-16 میلی متر)

mm/mºK

0.15

0.15

0.026

0.04

0.04

ضریب انتقال حرارت

W/mºK

0.35

0.35

0.43

زبری لوله

Mm

0.007

0.007

0.007

فشار طراحی PD

Bar

10

10

10

حداکثر دمای طراحی Tmax

ºC

90

90

90

دمای ناشی از نقص سیستم Tmal

ºC

100

100

100

کلاس کاربری لوله

5

5

5

سری لوله

 

3.2

3.2

محافظت در مقابل اکسیژن DIN4726

کاملا محافظ

کاملا محافظ

ضریب مواد C

12

12

30

کلاس آتش نشانی لوله DIN4102

B2

B2

B2

حداقل شعاع خم بدون ابزار

8×d

8×d

5×d

حداقل شعاع خم با خم لوله

3-4×d Plumbing

5×d Heating

3-4×d Plumbing

5×d Heating

3-4×d

سایزهای موجود

Mm

16/20/25/32

16/20/25/32

16/20/25/32

 

جدول مشخصه هیدرولیکی لوله های تک لایه سفید و سه لایه آبی PE-Xa

32×4.4

25×3.5

20×2.8

16×2.2

PE-Xa Class 5/10bar

DB25

R       V

DN 20

R       V

DN 15

R       V

DN 12

R       V

 

V

m/s

mbar/m

m/s

mbar/m

m/s

mbar/m

m/s

mbar/m

I/s

 

 

0.04

0.0

0.1

0.1

0.1

0.3

0.01

 

 

0.08

0.1

0.1

0.3

0.2

0.8

0.02

 

 

0.12

0.2

0.2

0.6

0.3

1.6

0.03

 

 

0.16

0.3

0.2

0.9

0.4

2.6

0.04

 

 

0.20

0.5

0.3

1.4

0.5

3.9

0.05

 

 

0.24

0.7

0.4

1.9

0.6

5.3

0.06

 

 

0.28

0.9

0.4

2.5

0.7

6.9

0.07

 

 

0.31

1.1

0.5

3.1

0.8

8.7

0.08

 

 

0.35

1.3

0.6

3.8

0.9

10.7

0.09

0.2

0.5

0.4

1.6

0.6

4.6

0.9

12.8

0.10

 

 

0.6

3.2

0.9

9.3

1.4

26.1

0.15

0.5

1.6

0.8

5.3

1.5

15.4

1.9

43.5

0.20

 

 

1.0

7.8

1.5

22.8

2.4

64.8

0.25

0.7

3.2

1.2

10.8

1.8

31.6

2.8

89.9

0.30

 

 

1.4

14.2

2.1

41.6

3.3

118.8

0.35

0.9

5.3

1.6

18.0

2.5

52.9

3.8

151.3

0.40

 

 

1.8

22.2

2.8

65.4

4.3

187.4

0.45

1.2

7.9

2.0

26.6

3.1

79.1

4.7

227.2

0.50

 

 

2.2

31.8

3.4

94.0

5.2

270.5

0.55

1.4

10.9

2.4

37.2

3.7

110.1

5.7

317.3

0.60

 

 

2.6

43.0

4.0

127.3

6.2

367.7

0.65

1.7

14.4

2.8

49.2

4.3

145.8

 

 

0.70

 

 

2.9

55.7

4.6

165.3

 

 

0.75

1.9

18.3

3.1

62.6

4.9

186.1

 

 

0.80

 

 

3.3

69.9

5.2

208.0

 

 

0.85

2.1

22.6

3.5

77.5

5.5

231.1

 

 

0.90

 

 

3.7

85.5

5.8

255.2

 

 

0.95

2.4

27.3

3.9

93.9

6.1

280.5

 

 

1.00

 

 

4.1

102.7

 

 

 

 

1.05

2.6

32.5

4.3

111.8

 

 

 

 

1.10

 

 

4.5

121.3

 

 

 

 

1.15

2.8

38.0

4.7

131.1

 

 

 

 

1.20

 

 

4.9

141.3

 

 

 

 

1.25

3.1

44.0

5.1

151.8

 

 

 

 

1.30

 

 

 

 

 

 

 

 

1.35

3.3

50.3

 

 

 

 

 

 

1.40

 

 

 

 

 

 

 

 

1.45

3.5

52.0

 

 

 

 

 

 

1.50

 

 

 

 

 

 

 

 

1.55

3.8

64.2

 

 

 

 

 

 

1.60

 

 

 

 

 

 

 

 

1.65

4.0

71.7

 

 

 

 

 

 

1.70

 

 

 

 

 

 

 

 

1.75

4.3

79.6

 

 

 

 

 

 

1.80

 

 

 

 

 

 

 

 

1.85

4.5

87.0

 

 

 

 

 

 

1.90

 

 

 

 

 

 

 

 

1.95

4.7

96.5

 

 

 

 

 

 

2.00

 

 

 

 

 

 

 

 

2.05

5.0

105.6

 

 

 

 

 

 

2.10

 

 

 

 

 

 

 

 

2.15

5.2

115.0

 

 

 

 

 

 

2.20

 

 

جدول مشخصه هیدرولیکی لوله های پنج لایه

 

32×4.4

25×3.5

20×2.8

16×2.2

لوله پنج لایه تلفیقی

DB25

R       V

DN 20

R       V

DN 15

R       V

DN 12

R       V

 

V

m/s

mbar/m

m/s

mbar/m

m/s

mbar/m

m/s

mbar/m

I/s

0.02

0.01

0.04

0.04

0.1

0.1

0.1

0.3

0.01

0.05

0.04

0.1

0.1

0.1

0.3

0.2

1.0

0.02

0.1

0.1

0.1

0.2

0.2

0.6

0.3

2.1

0.03

0.1

0.1

0.2

0.4

0.3

1.0

0.4

3.4

0.04

0.1

0.2

0.2

0.5

0.3

1.5

0.5

5.0

0.05

0.1

0.2

0.2

0.7

0.4

2.0

0.6

6.8

0.06

0.2

0.3

0.3

1.0

0.4

2.6

0.7

8.9

0.07

0.2

0.4

0.3

1.2

0.5

3.3

0.8

11.2

0.08

0.2

0.5

0.4

1.5

0.6

4.1

0.9

13.7

0.09

0.2

0.5

0.4

1.8

0.6

4.9

1.1

16.5

0.10

0.4

1.1

0.6

3.6

0.9

9.9

1.6

33.7

0.15

0.5

1.8

0.8

5.9

1.3

16.5

2.1

56.2

0.20

0.6

2.6

1.0

8.7

1.6

24.4

2.6

83.8

0.25

0.7

3.6

1.2

12.0

1.9

33.8

3.2

116.4

0.30

0.9

4.8

1.4

15.8

2.2

44.5

3.7

153.8

0.35

1.0

6.0

1.6

20.1

2.5

56.6

4.2

196.0

0.40

1.1

7.4

1.8

24.8

3.2

84.6

4.7

243.0

0.45

1.2

9.0

2.1

29.9

3.5

100.6

5.3

294.7

0.50

1.4

10.6

2.3

35.5

3.8

117.8

5.8

351.1

0.55

1.6

14.3

2.5

41.5

4.1

136.3

6.3

412.1

0.60

1.7

16.3

2.9

54.8

4.7

177.0

 

 

0.65

1.9

18.5

3.1

62.1

5.1

199.3

 

 

0.70

2.0

20.8

3.3

69.8

5.4

222.7

 

 

0.75

2.1

23.2

3.5

77.9

5.7

247.4

 

 

0.80

2.2

25.7

3.7

64.5

6.0

273.3

 

 

0.85

2.4

28.3

3.9

95.4

6.3

300.5

 

 

0.90

2.5

31.0

4.1

104.8

 

 

 

 

0.95

2.6

33.9

4.3

114.6

 

 

 

 

1.00

2.7

36.9

4.5

124.8

 

 

 

 

1.05

2.9

40.0

4.7

135.3

 

 

 

 

1.10

3.0

43.2

4.9

146.3

 

 

 

 

1.15

3.1

46.5

5.1

157.7

 

 

 

 

1.20

3.2

49.9

5.3

169.5

 

 

 

 

1.25

3.4

53.5

 

 

 

 

 

 

1.30

3.5

57.1

 

 

 

 

 

 

1.35

3.6

60.9

 

 

 

 

 

 

1.40

3.7

64.8

 

 

 

 

 

 

1.45

3.9

66.8

 

 

 

 

 

 

1.50

4.0

72.9

 

 

 

 

 

 

1.55

4.1

77.1

 

 

 

 

 

 

1.60

4.2

81.5

 

 

 

 

 

 

1.65

4.4

85.9

 

 

 

 

 

 

1.70

4.5

90.4

 

 

 

 

 

 

1.75

4.6

95.1

 

 

 

 

 

 

1.80

4.7

99.9

 

 

 

 

 

 

1.85

4.9

104.8

 

 

 

 

 

 

1.90

5.0

1.9.8

 

 

 

 

 

 

1.95

5.1

114.9

 

 

 

 

 

 

2.00

5.2

120.1

 

 

 

 

 

 

2.05

 

 

 

 

 

 

 

 

2.10

 

 

 

 

 

 

 

 

2.15

 

 

 

 

 

 

 

 

2.20

 

 

 

روش مخصوص نصب سیستم های لوله کشی PE-Xa با روش حلقه فشاری (Compression Sleeve)

همانطوری که در اشکال زیر مشاهده می شود، روش نصب لوله ]ای PE-Xa بسیار سریع، آسان و بدون هیچگونه خطای انسانی می باشد. در این روش ابتدا پس از جاگذاری حلقه برنجی مخصوص در روی لوله توسط دستگاه اکسپندر (Expander) دهانه لوله را گشاد نموده و پس از آن توسط دستگاه فک نصب مخصوص، حلقه پلیمری را به انتهای اتصال نزدیک می نمائیم. همچنین بدلیل استفاده از دستگاه های مخصوص به هنگام نصب، هیچ گونه خطایی در نصب اتصال بوجود نیامده و می توان با اطمینان 100% به یک اتصال کامل دست یافت.

  • ابتدا لوله به صورت قائم توسط قیچی مخصوص بریده می شود.
  • حلقه پلیمری بر روی لوله قرار داده می شود.
  • توسط دستگاه اکسپندر دهانه لوله گشاد می شود.

(توجه مهم اینکه در هنگام عمل گشاد کردن دهانه لوله، این کار دو بار و با زاویه 30 درجه انجام گردد)

  • سر گشاد شده لوله بر روی اتصال قرار می گیرد.
  • توسط دستگاه حلقه پلیمری به سمت اتصال حرکت داده می شود.
  • انجام عمل اتصال توسط پمپ هیدرولیکی و با پا صورت می پذیرد.
  • هنگامی که حلقه پلیمری به اتصال رسید عمل اتصال تمام است.
  • توسط دسته نشان داده شده، دستگاه را آزاد می کنیم.
  • اتصال جهت استفاده کاملاً آماده می باشد.

 

دستگاه نصب هیدرولیکی:

دستگاه نصب سیستم های لوله کشی PE-Xa با پمپ هیدرولیکی می باشد که بدون نیاز به برق و مستقل از شرایط دمایی سایت های ساختمانی قابلیت اتصال این نوع سیستم لوله کشی را دارد. این جعبه نصب شامل اکسپندر، قیچی لوله های PEX و پمپ هیدرولیک می باشد که با جعبه بادوام قابل حمل توسط این شرکت ارائه می گردد.

 

روش اتصال شابلون های دیواری به اتصالات

اتصالات گروه صنعتی وحید جهت اتصال به شابلون های دیواری همگی با پیچ و واشر مخصوص ارائه می گردند و احتیاج به هیچ نوع وسیله اضافی جهت انجام عمل اتصال وجود ندارد. وجود واشر لاستیکی باعث عدم انتقال صدا و لرزش ناشی از فطع و وصل نمودن سیستم لوله کشی به سازه می گردد، که از مزایای این نوع روش اتصال باشد.

 

؟؟؟شکل؟؟؟

 

مانیفولدهای سیستم آب شربی مصرفی

این نوع منیفولدهای آب در سه نوع 2، 3، 4 دهانه موجود می باشد. دهانه ورودی آن 1 اینچ و خروجی آن ½ اینچ می باشد.

مشخصات مانیفولد آب شرب مصرفی:

  • دارای شیر فلکه 90 درجه ورودی
  • دارای شیر فلکه بر روی هر ورودی و خروجی
  • سایز ورودی: 1 اینچ
  • درپوش انتهایی نر با شیر هواگیری
  • اتصال مولتی فیت ½ 16 مخصوص لوله های تک لایه و سه لایه
  • اتصال ماده مهره ماسوره ای مخصوص لوله های پنج لایه

 

  • حداکثر فشار کاری: 10 بار
  • حداکثر دمای قابل استفاده 95 درجه سانتیگراد
  • جنس مانیفولد: برنج آبکاری شده

 

Multi-Fit

مزایای اتصال Multi Fit®:

  • احتیاج به استفاده از کالیبر برای سایز کردن لوله نمی باشد.
  • قابلیت اتصال مجدد در صورت انجام اشتباه در عمل اتصال
  • احتیاج به دستگاه پرس جهت اتصال ندارد
  • انجام عمل نصب با آچار ساده.
  • مناسب جهت استفاده در کاربرد گرمایش و سیستم های آب شرب مصرفی.

 

مراحل نصب اتصالات Multi Fit ®:

  • ابتدا لوله را به صورت عمودی با زاویه 90 درجه برش می دهیم.
  • قطر داخلی لوله را توسط دستگاه پخ زدن کونیک می کنیم.
  • لوله را داخل اتصال قرار می دهیم.
  • توسط آچار مخصوص و از سمت دیگر از داخل اتصال آنرا محکم می کنیم.

این اتصالات دارای یک اورینگ جهت اتصالات کونیک دار و یک واشر تخت جهت اتصالات با لبه تخت می باشد.

 

لیست و مشخصات اتصالات لوله های PE-Xa و پنج لایه تلفیقی

سه راه PPSU

Toe

کد

سایز

 (mm)

A

(mm)

B

 (mm)

C

 (mm)

Z1

 (mm)

Z2

 (mm)

Z3

 (mm)

N/M03-DDD

16-16-16

34

38

34

20

24

20

VN/M03-EDD

20-16-16

37

40

34

19

26

19

VN/M03-EDE

20-16-20

37

40

37

20

27

20

VN/M03-FDE

25-16-20

43

43

37

20

29

19

VN/M03-FDF

25-16-25

43

43

43

20

29

20

VN/M03-FEE

25-20-20

45

46

39

22

29

21

VN/M03-FEF

25-20-25

45

46

45

22

29

22

VN/M03-GDG

32-16-32

52

47

52

22

32

22

VN/M03-GEG

32-20-32

54

50

54

23

32

23

VN/M03-GFE

32-25-20

57

56

57

25

33

25

VN/M03-GFF

32-25-25

57

56

48

27

33

25

VN/M03-GFG

32-25-32

57

56

57

27

33

27

VA/2ST-EEE

20-20-20

39

43

39

23

27

23

VA/2ST-FFF

25-25-25

50

55

50

27

32

27

VA/2ST-GGG

32-32-32

59

65

59

32

38

32

 

رابط PPSU

Coupling

کد

سایز

 (mm)

A

(mm)

Z (mm)

VN/M05-DDD

16

45

16

VN/M05-EEE

20

51

16

VN/M05-FFF

25

64

17

VN/M05-GGG

32

82

22

 

 

تبدیل PPSU

Reducer

کد

سایز

 (mm)

A

(mm)

Z (mm)

VN/M07-EDE

16-20

53

22

VN/M07-FDF

25-16

63

25

VN/M07-FEF

32-20

65

25

VN/M07-GEG

32-20

82

30

VN/M07-GFG

32-25

84

31

 

 

زانو 90 درجه PPSU

Elbow 90º

کد

سایز

 (mm)

A

(mm)

Z (mm)

VN/M08-DDD

16-90º

38

24

VN/M08-EEE

20-90º

43

26

VN/M08-FFF

25-90º

53

30

VN/M08-GGG

32-90º

65

35

 

 

زانو 90 درجه

یکسر دنده نر برنجی

Elbow 90º

کد

سایز

 (mm)

A

(mm)

B

(mm)

Z (mm)

VA/2ME-G3G

32-R 1

62

38

35

 

 

 

زانو دیواری برنجی

Wall Mounted Elbow

کد

سایز

 (mm)

A

(mm)

B

(mm)

C (mm)

Z (mm)

VA/2WE-D1D

16-Rp 1/2

42.0

27

42.0

27

VA/2WE-E1E

20-Rp 1/2

43.0

26

48.0

32

VA/2WE-E2E

20-Rp 3/4

43.0

26

48.0

32

VA/2WE-F2F

25-Rp 3/4

49

30

56

33

  

زانو سه راهی دیواری برنجی

Elbow Tee Wall Mounted

کد

سایز

 (mm)

A

(mm)

B

(mm)

C (mm)

Z (mm)

VA/2ET-D1D

16/16-Rp 1/2

57

42

42

36

VA/2ET-E1E

20/20-Rp 1/2

57

40

53

37

VA/2ET-DE1

20/16-Rp 1/2

57

40

53

37

 

اتصال یکسر دنده نر برنجی

Male Adaptor

کد

سایز (mm)

A (mm)

Z (mm)

VA/2MN-D1D

16-R 1/2

45

33

VA/2MN-E2E

20R 3/4 –L 15

54

38

VA/2MN-F2F

25-R 3/4 –L 18

62

39

VA/2MN-F3E

25-R 1-L 22

64

41

VA/2MN-G3G

32-R 1-L 22

72

45

 

خم لوله فلزی

Pipe Guiding Bow 90 Deg

کد

سایز (mm)

A (mm)

VA/2PG-DDD

16-90º

48

VA/2PG-EEE

20-90º

60

VA/2PG-FFF

25-90º

75

VA/2PG-GGG

32-90º

128

  

شابلون

Bracket

کد

A (mm)

B (mm)

VA/2SB-OOO

110

40

VA/2DB-TTT

260

42

VA/2RB-RRR

610

57

 

اتصال برنجی مهره ماسورهای

Female Adaptor With Nut

کد

سایز (mm)

A (mm)

Z (mm)

VA/2FM-D1D

16-1/2

32

19

VA/2FM-E1D

20-1/2

36

19

VA/2FM-E1E

20-3/4

36

19

VA/2FM-F1D

25-3/4

45

22

VA/2FM-F1E

25-1

45

22

VA/2FM-G3G

32-1

51

24

 

 

حلقه اتصال

Compression Sleeve

کد

سایز (mm)

A (mm)

Z (mm)

VN/M01-DDD

16

24

24

VN/M01-EEE

20

25

28

VN/M01-FFF

25

28

33

VN/M01-GGG

32

34

41

 

 

رابط برنجی گرمایش کفی

Coupler

کد

سایز (mm)

A (mm)

Z (mm)

VA/2CO-DD0

16

45

20

VA/2CO-EE0

20

52

19

VA/2CO-FF0

25

68

22

 

اتصال برنجی گرمایش کفی

Male Adaptor

کد

سایز (mm)

A (mm)

Z (mm)

VA/2MD-E2E

20-3/4

54

38

VA/2MD-F2F

25-3/4

62

39

VA/2MD-F3F

25-1

64

41

  لیست سفارش مانیفولدهای سیستم آب شرب مصرفی مخصوص لوله های PE-Xa

ردیف

تصویر

شرح کالا

سایز

تعداد سفارش

کد کالا

1

 

مانیفولد سیستم آب شرب مصرفی – 2 دهانه

ورودی 1 اینچ

خروجی 1/2

 

001-137465

2

 

مانیفولد سیستم آب شرب مصرفی – 3 دهانه

ورودی 1 اینچ

خروجی 1/2

 

002-137465

3

 

مانیفولد سیستم آب شرب مصرفی – 4 دهانه

ورودی 1 اینچ

خروجی 1/2

 

003-137465

4

 

شیر گازی تغذیه مانیفولد آبی – 1 اینچ – 90 درجه

1 اینچ

 

001-137298

5

 

شیر گازی تغذیه مانیفولد قرمز – 1 اینچ – 90 درجه

1 اینچ

 

002-137298

6

 

درپوش انتهایی ساده با واشر و شیر هواگیری

1 اینچ

 

001-137496

7

 

بست جهت اتصال به جعبه پلیمری

 

001-137499

8

 

جعبه پلیمری مانیفولد سیستم آب شرب مصرفی

(50*50cm)

 

001-249499

9

 

جعبه پلیمری مانیفولد سیستم آب شرب مصرفی

(50*35cm)

 

002-249499

10

 

اتصال ماده مخصوص Multi Fit

2/1*16

 

003-137510

11

 

اتصال ماده مهره ماسوره ای مخصوص 5 لایه

2/1*16

 

003-139551

فرم سفارش سیستم لوله کشی PE-Xa و اتصالات PPSU

لوله های تک لایه سیستم آب شرب مصرفی

سایز

(mm)

تعداد

 

لوله های سه لایه (آبی) لوله کشی سیستم های برودتی و حرارتی

سایز

(mm)

تعداد

 

لوله های پنج لایه (مشکی) تلفیقی آلومینیوم دار

سایز

(mm)

تعداد

16

 

 

16

 

 

16

 

20

 

 

20

 

 

20

 

25

 

 

25

 

 

25

 

32

 

 

32

 

 

32

 

سه راه PPSU

16-16-16

 

 

زانو دیواری برنجی

2/1 16-Rp

 

 

حلقه اتصال پلیمری

16

 

16-16-20

 

 

2/1 20-Rp

 

 

20

 

20-16-20

 

 

4/3 20-Rp

 

 

25

 

25-16-25

 

 

4/3 25-Rp

 

 

32

 

20-20-25

 

 

زانو سه راهی دیواری برنجی

2/1 16/16-Rp

 

 

شابلون تک

110

 

25-20-25

 

 

2/1 16/16-Rp

 

 

 

 

32-16-32

 

 

2/1 20/20-Rp

 

 

شابلون دوبل

153

 

25-25-32

 

 

 

 

 

 

 

32-25-32

 

 

 

 

 

 

 

برنجی20-20-20

 

 

اتصال یکسسر دنده نر برنجی

2/1 16-R

 

 

شابلون مخصوص رادیاتوری و حوله خشک کن

500

 

برنجی25-25-25

 

 

20-R 3/4-L 15

 

 

 

 

32-20-32

 

 

25-R 3/4-L 18

 

 

 

 

20-25-32

 

 

25-R 1-L 22

 

 

 

 

برنجی 32-32-32

 

 

32-R 1-L 22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شابلون قوس دار دویل

 

 

رابط PPSU

16

 

 

زانو 90ºیکسر دنده نر برنجی

32-R 1

 

 

 

 

20

 

 

 

 

 

 

 

25

 

 

 

 

 

اتصال ماده مهره ماسوره ای

16-1/2

 

32

 

 

مغزی

1/2

 

 

20-1/2

 

تبدیل PPSU

16-20

 

 

3/4

 

 

20-3/4

 

16-25

 

 

1

 

 

25-3/4

 

20-32

 

 

 

 

 

25-1

 

25-32

 

 

 

 

 

32-1

 

زانو PPSU 90º

25-90º

 

 

 

 

 

 

 

 

32-90º

 

 

َیر فلکه ربع گرد کله خروسکی رو پیچ تو پیچ

1/2

 

 

خم فلزی لوله های پکس

16-90º

 

16-90º

 

 

3/4

 

 

20-90º

 

20-90º

 

 

1

 

 

25-90º

 

 

 

 

 

 

 

32-90º

 

روپیچ تو پیچ

1/2-1/2

جهت تبدیل کلکتور گرمایش کفی

 

 

 

 

 

 

 

1*1/4-1

جهت افزودن ارتفاع زانو ؟؟؟

 

 

 

 

 

درپوش رزوه ای آبی

1/2

 

 

 

 

 

 

 

3/4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

درپوش رزوه ای قرمز

½

 

 

 

 

 

 

 

 

3/4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

استانداردهای بین المللی عایقکاری سیستم های مختلف لوله کشی مطابق استاندارد DIN 1988 براساس شرایط متفاوت طراحی و نوع سیستم لوله کشی در ساختمان

استاندارد عایقکاری لوله های تغذیه آب سرد مصرفی

NO.

Installation Situation

Minimum insulation layer thickness with thermal conductivity 0.040

W/(m.k)

1

Pipe laid exposed in non-heated room (e.g.basement)

4 mm

2

Pipe laid exposed in heated room

9 mm

3

Pipe in trunking. Without hot-water pipe

4 mm

4

Pipe in trunking. next hot-water pipe

13 mm

5

Pipe in wall slot. Rising pipe

4 mm

6

Pipe in wall recess, next to hot-water pipe

13 mm

7

Pipe on concrete sub-floor

4 mm

استاندارد رعایت حداقل ضخامت عایقکاری در سیستم های لوله کشی آبگرد و برگشت مصرفی و سیستم های حرارتی و برودتی

NO.

Nominal diameter (DN) of pipes/fittings in mm

Minimum thickness of insulation layer based on thermal conductivity of 0.035 W/(m.k)

A

Up to DN 20

20 mm

From DN 22 to DN 35

30 mm

From DN 40 to DN 100

Same as DN

Over DN 100

100 mm

B

Pipes and fittings according to the pipework, in point A, in wall and floor openings, in intersection area of pipes, at pipe joint points, in case of central distributors.

50% of requirements of pipe in point A

C

Radiator connection pipes up to 8 m length as sum of flow and return ines

50% of requirements of pipe in point A

D

Radiator connection pipes up to 8 m length as sum of flow and return ines

100% of requirements of pipe in point A

E

Pipes of central heating systems in rooms designed for permanent use by people and in structural components that connect such rooms (Le. In apartment intermediate floors) if their heat output can be influenced by the respective user through shut-off devices (e.g. thermostat valves). There are no length restrictions.

 

 

 

این صفحه را می توانید از طریق لینک های زیر ارسال نمایید .
Skype
Telegram
WhatsApp
Email
Print

لیست محتوا این صفحه